Uvođenje u posao ili popularno u narodu onboarding
Uvođenje u posao zvuči bezazleno no nismo ni svjesni koliko nam greška u koracima može narušiti pozitivnu sliku o poslodavcu i organizaciji kod zapošljavanja novih ljudi. Ne bave se ovom temom stručnjaci za ljudske resurse bez razloga. Prilikom ulaska u poduzeće zaposlenik stječe prvi dojam o tvrtki u kojoj planira provoditi veći dio svog dana, slijedećih nekoliko godina. Poznata je izreka da je teško drugi put ostaviti prvi dojam i to je vrlo važna činjenica koju treba uzeti u obzir prilikom uvođenja u posao novog zaposlenika.
Često, zbog preopterećenosti sustava ili zbog nedovoljne osviještenosti poslodavaca, uvođenje u posao stavlja se u drugi plan i ne smatra se bitnim trenutkom u karijeri pojedinca. Zamislimo za početak situaciju iz perspektive osobe koja je prošla silne testove, iscrpni intervju i između nekolicine kandidata koji su ušli u uži krug, dobila posao. Poslodavac vam je javio da ste dobili posao i sreći nikad kraja, naročito ako vam je to prvi posao i do njega ste zaista teško došli. Kakvu okolinu želite na poslu, kakve kolege očekujete, jesu li vam jasni zadaci koji su stavljeni pred vas, znate li kome možete uputiti eventualna pitanja? Pitate se koliko ste zaista važni poslodavcu i pretpostavljate da svi znaju da dolazite, što dalje? Taj prvi korak ključan je za (ne)zadovoljstvo koje će vas pratiti kroz poslovni život. Hoćemo li poslodavca preporučiti svojim prijateljima, hoćemo li biti brand ambasador i govoriti pozitivne stvari o svom poslodavcu? Ovisi o tome kakav će prvi dojam poslodavac ostaviti prilikom uvođenja u posao.

Prvi korak koji bi kao poslodavac trebali učiniti nakon što smo kandidatu javili da je dobio posao je svakako definirati točan početak rada, pa i potpisati predugovor da bi kandidat osjećao sigurnost. Zatim mu dostaviti putem maila popis dokumenata koji su potrebni za zasnivanje radnog odnosa kako bi prije samog stupanja na rad imao dovoljno vremena za prikupljanje istih, jer nekima je i taj dio poprilično stresan. Poželjno je nazvati budućeg suradnika nekoliko dana ranije i reći mu u koliko sati započinje s radom i ime osobe koja će ga dočekati. Slijedi uvođenje u odjelu ljudskih resursa uz davanje svih općih informacija, prezentiranja pozicija i uloga u tvrtki i prezentiranje kodeksa ponašanja koji sadrži sve naputke o pravilima ponašanja, odijevanja, vremenu pauze, gdje se pije kava i slično. Ukoliko imate knjigu dobrodošlice, uvelike ste si olakšali posao. Prema pisanom planu, s unaprijed utvrđenim rokovima, provodi se uvođenje prema organizacijskim jedinicama ili odjelima, uz imenovanje mentora koji će osobu voditi kroz proces.
Trebate li pomoć oko izrade plana i programa uvođenja ili kod izrade knjige dobrodošlice svakao se obratite stručnjacima i ništa ne prepuštajte slučaju.
Naslovna fotografija: Freepik.com